joi, 7 martie 2013

celalalt... munca, scoala si timp liber

   Deja ma intrec...doua intr-o zi!... postari...

   Chiar daca nu am mai scris pe aici...n-am lipsit din mediul virtual. Ochiul meu inchizitor si carcotas s-a plimbat peste bloguri si forumuri...ca sa ma vad si eu cum o mai duc altii...

   Ma gandesc, sa mai zic si eu ceva folositor, macar la nivelul ca poate vor si altii sa mai stie de cum o ducem noi...dar mai ales, cand voi citi peste ceva vreme postarea asta, sa im reamintesc.

MESAJ PENTRU VIITORUL EU: Nu uita ca ai promis sa termini cursurile! Si cu tigarile alea...mai ai de gand sa fumezi mult?! si sa nu uit...sper ca deja ai barca!

  Deci...fratimiu s-a insurat. A venit Corina, din Romania, cu viza de turist, au facut nunta aici si au aplicat de viza...in cateva zile a primit o viza intermediara, care ii da drept de munca nelimitat si are Medicare (asigurare medicala de baza), dar nu are voie sa paraseasca Australia. Asta se intampla in Ianuarie. Acum e martie, si inca nu si-a gasit un loc de munca, dar suntem optimisti...o sa fie bine.

 Fratimiu, cu munca, e mai mult decat bine...a facut un an de cand e la guvernul local...a inceput cu un contract de 3 luni, i l-au tot prelungit, iar acum asteapta sa vina seful cel mare din concediu ca sa demareze hartiile pentru contract permanent, pentru care a si primit oferta... Evident ca i-au marit si salariul...Una peste alta, cred ca singurul lucru care il deranjeaza este ca parcarea in centru e scumpa, si nu mai exista aprcare gratuita in timpul zilei nicaieri...dar se compenseaza cu faptul ca lucreaza in buricul targului, pe malul raului...e bine...si o sa fie si mai bine.

  Eu nu pot inca sa ma laud cu vreo evolutie spectaculoasa la munca, pt ca inca nu am un an de cand lucrez aici. Lucrurile s-au asezat in mare, cu baietii (suntem 30 de baieti in firma si o singur fata care e contabila, receptionista, secretara) ma inteleg grozav, m-au primit bine in colectiv...cu fata mai putin, in ciuda faptului ca e fix de vartsa mea, nici prea mica nici inalta, nu e grasa dar nici slaba, nu-i urata sau frumoasa, doar ca e asiatica si logodita, si destul de serioasa, nu prea flirteaza...
   In rest, jobul e lejer...desenez toata ziua, sau aproape ;-).

 Cladirea Primariei orasului Adelaide - J.H.Olar, creion, 2013


   Ca sa-mi ocup timpul liber, ca tot nu am nevasta/logodnica/prietena, m-am inscris la un club local de Baseball, inca de anul trecut. Dupa o sesiune de antrenamente in iarna, toata vara am jucat pentru echipa clubului din Diviza a 4-a, cu care am terminat sezonul pe locul 4 din 12, si drept urmare ne-am calificat in play-off-uri...un fel de finale si semi-fianle pentru primele  4 echipa clasate la sfarsitul sezonului.
   Sunt foarte incantat de chestia asta.
   Sa faci un sport in Australia nu e scump. Eu platesc $350 pe an la federatie, in care este inclusa si o asigurare medicala suplimentara pentru sportivi, si $10 la club taxa de membru. E adevarat ca echipamentul mi l-am cumparat in intregime, clubul nu mi-a dat nimic, dar nu a fost scump ~$300. Pe langa faptul ca fac miscare in fiecare saptamana, joc si un sport pe care-l iubesc...am cunoscut o gramada de oameni cu care am o pasiune in comun: berea si baseball-ul (sunt intrepatrunse, sa ne intelegem, d'aia e o singura pasiune). Atmosfera e grozava de fiecare data. Glume si caterinca ca intre baieti. Am inceput sa mergem la petreceri, sa organizam iesiri...frumos.

  Si pentru ca tot mai am timp liber, mult...ca tot nu am nevasta/logodnica/prietena, m-am inscris la facutate.
  Urmez un program de Master pentru Management de Proiect in domeniul constructiilor la Univertitatea Australiei de Sud - UniSA. Am inceput de o saptamana cursurile. Ma duc la cursuri Lunea si Martea, dupa munca, de la 4 la 7 seara. S-ar putea sa fie cam obositor, dar merita!
  Mi-era asa dor de studentie! Si  de studente! ;-)
  Scoala aici e total altceva decat stiam din Ro, si decat ma asteptam. Toate amfiteatrele au A/C, au sistem automat de inregistrare A/V a cursului, pe care il ai disponibil la cinci minute dupa incheire, pe site-ul facultatii, au fotolii, nu cacaturi de bancute din lemn putred.
  Biblioteca e cu livrare al domiciliu daca va vine sa credeti! Intri pe site, comanzi cartea, si ti-o aduce cineva acasa, daca nu poti sa te deplasezi tu...culmea...nimeni nu abuzeaza.
  Sunt foarte incantat.
  Programul de Master este scump. Sunt 9 Cursuri si 2 Teze, fiecare costand aproximativ $5000. Daaaaar, pentru ca sunt rezident permanent, nu pe viza temporara, am dreptul la loc subvenctionat de stat, daca indeplinesc anumite conditii de studii si experienta in munca.
  Acest lucru a insemnat pentru mine ca taxe de studii s-a redus cu 75%! Asa ca iata-ma student din nou!
 
  Pe acasa, nu s-au mai intamplat foarte multe...Ne-am mutat a treia oara in 14 luni de cand suntem in Oz...De data asta avem o casa grozava, cea mai buna de pana acum, din toate punctele de vedere.
  Avem aceleasi masini ca acum 3 luni...Inca nu avem barca sau moto, dar simt ca sunt foarte aproape.

  Apus la Semapore Beach - Golful St.Vincent, 2013

  In rest...toate bune si frumoase, printre mici piedici si greutati. Ca doar nu credeati ca totul chiar roz sau verde?!

  Cam atat...
  Cu drag, John

4 comentarii:

  1. Felicitari Horia pentru continuarea studiilor si Casa de Piatra fratelui tau. Un gand bun din Auckland :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitari pentru reusite si casa de piatra fratelui tau! Mult succes!

    RăspundețiȘtergere
  3. Habar n-aveam ca desenezi asa frumos.
    Mult succes in continuare!

    Sa-mi spui si mie cum ti se pare Masterul, sunt curioasa

    RăspundețiȘtergere
  4. Casa de piatra !!! "Succesuri" cu Masterul !!! ... dar cu NOI,... cu NOI cum ramine,... NOI ce mai citim daca pe VOI va fura somnul atit de des. :)))

    RăspundețiȘtergere