miercuri, 10 august 2011

Marea emigrare... (Little Bro`)

Intrand in aceasta lume a emigrantului...am deschis o noua fereastra cu o noua perspectiva de viitor dar si cu un alt unghi de vedere a societatii in care inca mai traiesc.

Cu tristete, vad cum din ce in ce mai multi romani aleg sa plece in cautarea unei vieti mai bune, in alta parte. De ce cu tristete? Sunt trist de faptul ca trebuie sa reneg si sa abandonez locul meu natal, pentru care am luptat pana acum, unde m-am creeat si unde m-am conturat ca persoana, unde sunt toti cunoscutii si unde las tot ce am sperat sa ajung...ca aici nu pot. De ce trebuie sa plec ca sa pot sa traiesc...de ce nu este si la noi ca la ei?!

Pe alta parte ma bucur ca vad mai multi incercand sa plece...pentru ca asta este dovada de care ai nevoie ca sa poti sa crezi ca unii romani s-au trezit si au deschis ochii. Sunt prea putini sa faca ceva asa ca macar au reusit sa realizeze ca degeaba astepti aici, un mai bine...ca nu o sa vina. De ce sa stai si sa se duca viata pe langa tine muncind si sacrificand tot ce ai , ca sa poti sa pui ceva pe masa...sau macar sa nu ai stresul zilei de maine.

Multi spun ca nu poti sa-ti lasi parintii si prietenii...dar parinti o sa se duca si in final tot singur ramai sa lupti intr-un un sistem creat sa te supuna (si nici nu ii abandonezi). Ce fac cu copilul? Dar ei nu au invatat ca, cei mici se adapteaza de 2 ori mai repede la noi imprejurimi, pentru ca nu stiu decat fotbal, stiri si OTV.Ce fac cu prietenii...iti faci altii si poti sa continui cu cei din romania si prin alte metode (Ex : vizite in Ro...vizite in OZ) Pana la urma vorbim de viata ta... nu a lor.
Acesti romani sunt deja pierduti...prea orbi ca sa vada adevarul, prea surzi sa auda pe cine trebuie...prea mandrii sa asculte de cei care ii pot indruma. Pacat...

O sa realizeze si ei, dar o sa fie prea tarziu...o sa-si dea seama ca deja au 50-60 de ani, copii au crescut, parinti au murit si prietenii pentru care s-au sacrificat au plecat.

Nici acolo "nu este totul roz" (citat Marius) dar oricum este mai bine. Eu am luat hotararea... eu si cu multi altii si nu regret deloc. A fost usor...m-am intrebat si singur, mi-am raspuns.

Added : Aceasta nu este o morala sau o jignire adusa persoanelor care raman aici...este exprimarea sentimentului personal, de parere de rau pentru cei care din motive diverse nu pot sa urmeze acest drum si care sunt fortati de circumstante sa ramana si sa inghita mizeria asta de tara in care cei care sunt pusi sa ne apere...ne vand pe bani marunti. Eu sper ca din ce in ce mai multi sa inceapa sa se gandeasca la aceasta alternativa dar si mai mult sper ca in viitorul apropiat, sa se imbunatateasca situatia aici astfel incat sa nu mai fie nimeni nevoit sa ia in calcul emigrarea.

6 comentarii:

  1. da.........foarte frumos articolul..........felicitari si mult succes in noua lume OZ

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi cer scuze daca te-am ofensat. Nu asta este intentia...am adaugat explicatia in post.

    RăspundețiȘtergere
  3. nu m-ai ofensat cu nimic. chiar mi-a placut pe bune articolul asta si ai perfecta dreptate in ceea ce ai scris.despre ce ti-am urat adica sa ai mult succes in noua lume OZ iar e pe bune. nu este nici o ironie din partea mea catre tine.eu iti doresc sa reusesti si u si fratele tau si sa incanti in continuare la fel cu articole minunate si de acolo .

    RăspundețiȘtergere
  4. Atunci am interpretat eu gresit...si ma bucur pentru asta.
    Multumesc de urari.

    RăspundețiȘtergere
  5. iti urmaresc de ceva vreme blogul...este prima data cand postez aici.
    Un articol foarte bun. Precizez ca fac parte din categoria celor care au decis sa plece...insa cu ceva vreme in urma gandeam si eu ca nu imi pot lasa parintii aici...etc...Citind ce ai scris, iti dau perfecta dreptate. Si eu m-am gandit de multe ori cum pot rabda unii atata mizerie, cum pot fi unii (si foarte multi, din pacate) atat de naivi sa creada ca in mizeria asta de tara se mai poate schimba ceva. Nimic si niciodata nu se va schimba! pentru ca NIMENI nu are interesul sa schimbe un INTREG SISTEM ! am ajuns la 22 de ani de la "revolutie" sa ma uit la stiri si sa aflu ca cea mai mare concurenta la admitere a fost la o facultate care pregateste ofiteri in servicii...Este foarte trist! dar asta spune totul...Imi e sila de romania (daca vei considera nepotrivita remarca...te rog sa o stergi). bafta oricum celor care raman...si multa bafta celor care pleaca!

    RăspundețiȘtergere
  6. Cata dreptate ai. Si noi (eu, sotul + fetita de 4 ani) ne-am hotarat sa emigram din cauza societatii si a mentalitatii romanesti, si nu din cauza banilor care din (ne)fericire sunt destui acum. Probabil ne va fi foarte greu si ne vom da cu capul de pereti in primii ani, incercand sa ne adaptam la un nivel sub cel de acum, insa sunt convinsa ca va merita pentru simplul fapt ca fetita noastra va creste intr-un alt sistem si intr-o societate sanatoasa. Hai ca citesc cu mare interes aventurile voastre!

    RăspundețiȘtergere