sâmbătă, 28 ianuarie 2012

Aproape 2 luni... (Little)

Hello...

In primul rand scuze de absenta de pe blog. De fiecare data cand ma hotarasc sa postez si incep sa ma gandesc putin imi dau seama ca sunt foarte multe de scris si ma loveste o lene puternica, fix in teasta.

Hai sa vedem ce iese din asta...

Avem deja doua luni de cand ne-am mutat in casa "noastra". O chestie mare, un adevarat labirint...ma jur. In prima zi in care am stat aici a trebuit sa gandim o metoda de a ne localiza si cum ramanul este inteligent, am conceput rapid un plan... "Ba unde esti!!" Rasp : "Cine p*** mea stie!!! Toate camerele arata la fel...!". Acum avem obiecte dupa care ne putem orienta... "Unde sunt?! Canapea, covor, papuc in mijloc, farfurie cu resturi... Sunt in  living ba!!!" Simplu...
In rest totul este ok. Casa arata bine, nu avem animale in casa (gandaci, molii, termite...etc), totul functioneaza fara probleme mai putin semineul pe gaze, care defapt este pe ulei si care a uitat cum functioneaza... Un tampit!
Singurul dezavantaj il reprezinta un mare piersic, in curtea din spate, care este un playground al ciorilor australiene (papagali) care se gasesc in fiecare dimineata sa ne faca o serenada minunata si reusesc sa  manance FIX cele mai mari, mai coapte si mai frumoase fructe. Arma secreta? Furtunul cu apa.
Singura si adevarata problema cu casele din oz land o reprezinta geanurile. Geamgii din australia si-au ratat cariera sau cel putin au ratat cateva cursuri. Pe langa faptul ca astia nu stiu ce inseamna termopan au si o mare problema cu izolarea. Bate vantul ca pe ulita si datorita sistemului complex de deschidere si inchidere (trage, dai, futei 2...) reusim sa izolam casa...din parti.

Tin sa declar campionul Henley Beach, babuta vecinica. Neighborhood Watch aici este la moda mare si normal ca in momentul in care au aparut doi in casa de peste strada isi asuma responsabilitatea de a ne urmarii. Partea funny este ca astia nu stiu ca noi venim din Romanica unde spionatul este la moda. Cred ca si peste 20 de ani o sa-mi aduc aminte de babele care ieseau ca gainile pe hol de fiecare data cand auzeau pasi...
Aici este mai moderna treaba, au binocluri. Saraca batranica nu a stiu in ce se baga...
In rest zona este superba...200 m de plaja, avem 2 terenuri de tenis, 2 de baschet si 1 de fotbal care sunt deschise publicului si sunt gratuite, foarte multa verdeata si pomi, zona este foarte curata si sunt casa foarte frumoase, vecinii (excludem babuta) sunt foarte ok si prietenosi...ce sa mai, perfect.

Trecand la alt subiect, pot sa spun ca South Australia si in special Adelaide este un oras perfect...calm, relaxat dar si agitat si aglomerat doar ca este asa atunci cand trebuie. Festivale, petreceri, meciuri, curse de masini, zile de sarbatoare, turism...tot ce iti doresti. Daca trece 1 luna si nu este vreo petrecere, concert sau orice altceva care sa implice zii libera, ceva nu este bine. La inceput ma miram cum dracu reusesc astia sa o duca asa de bine cand nu stiu altceva decat petreceri si distractie...dar uite ca statistic, Adelaide este pe locul 1 ca nivel de trai din Australia. Read : http://www.abc.net.au/news/2011-01-22/adelaide-crowned-nations-most-livable-city/1914576
Sloganul statului este "The perfect blend" si ma jur ca nu este cu nimic gresit. Este amestecul perfect dintre o metropola moderna si un oras mic, in outback. Pana cum nu regret deloc faptul ca am ales South Australia.

Sarind la alt subiect...permisele, actele si tot restul.
Este fascinant cat de organizate si de bine definite sunt serviciile aici. Ai cumparat o masina? Dureaza 2 ore sa o treci de pe numele fostului proprietar pe numele tau... 2 ORE!!. Dureaza atat ca astepti putin la coada si mai dureaza 1 ora pana cand informatia ajunge in tot sistemul. Apropo de cozi... in romania stai la coada 4 ore in care proceseaza 10 persoane...aici am stat in asteptare (toti au sistemul cu bile de ordine) 2 ore, dar in alea au procesat 100 de persoane. Aici cand stai la coada, stai ca este aglomerat nu ca nu are aia chef de tine.
Inchiriatul casei?! vizionarea si aplicatia 1 zi, raspunsul, contractul si restul actelor inca 1 zi. Gata chiria...uite cheia. Dar stai...crezi ca te muti asa usor??!?! Nuuuu, aici cand inchiriezi o casa, chiar daca a fost eliberata cu 2 zile inainte, agentia este obligata sa faca o inspecie totala. Verifica AC-ul, scurgerile, ialele, instalatia electrica, vine gradinarul si curata curtea, etc. Apoi este ok...
Da, prima impresie este ca dureaza mult si este complicat... dar asta este stilul lor. No worries...totul merge struna si fara sa te streseze prea mult.

Alta faza...eram la bucaratie, frecam linistit de 2 ore la un pahar si stateam cu ochii pe tomberoane. Stand cu ochii pe geam vad cum vine masina de gunoieri la vecinul, parcheaza in fata tomberonului...sta putin si apoi pleaca. Eu in mintea mea : "Ce dracu fac astia mah...vin si lasa gunoiul in tomberon?!?". Ba si vine ala pentru tomberonul galben (va explic imediat ce este cu culorile) si face la fel... Eram hotarat ca magarii asa au facut. Cum stateam eu in curte aud cum trage masina de gunoi si ma ridic violent sa ma duc sa-l spurc putin... si cand ies din curte vad minunea... Totul este automat... in masina este doar soferul, restul este facut de brate automate si senzori. Stateam ca prostul, cu ochii cat cepele si gura cascata.
Un lucru am invatat de la Aussie astia, daca nu este eficient si usor de utilizat, nu este bun. Daca procesul respectiv necesita multe resurse si oameni este cel mai prost... Dracu pana si aia care vin si tund iarba pe strada au masinute si tractorase si daca merge unul pe jos este pentru ca verifica sa nu ramana mizerie pe trotuar sau in iarba.

Cu joburile este mai greu si mai ciudat, dar nu ca nu sunt sau ca nu angajeaza emigranti, doar ca atunci cand vii aici tu faci cum stii. Sistemul de angajare, resume-urile, interviurile...totul este altfel si defapt ce face acest proces dificil si incet este necunoasterea si lipsa de informare.
Momentan avem la activ peste 60 de aplicatii. Am primit si refuzuri, am ajuns si pe shortlist-uri...dar este dificil cand nu stii cum sa faci un resume australian, ce informatii ii intereseaza ca sa poti sa accentuezi pe ele, cum sa te exprimi si cum sa arate. Cred ca am schimbat resume-ul de 10 ori pana acum, nasol este ca nu inveti decat prin experienta...adica prin refuzuri.
Joburi sunt multe si diversificate si nici nu cer mult, doar ca daca eu nu ii arat ce il intereseaza...
Ce am invatat este ca aici informatia este puterea, mai ales la emigranti. Trebuie lasata mandria si figurile de romania si cand ajungi aici, apelezi la altii care sunt deja acolo si care au trecut prin asta. Noi am facut asta si acum avem tot ce ne trebuie in casa, ieftin si bun...stim unde sa mergem, cum si cu ce, am invatat locurile, am invatat obiceiurile...totul. Desii zici ca nu are cum sa te ajute pe tine asa ceva, ca tu stii ca este asa...te inseli s pierzi.

Momentan postez atat, ca nu mai am chef acum. Sunt foarte multe lucruri de spus, totul este nou si fascinant si chiar te simti ca si cand te-ai nascut ieri si chiar ai senzatia de o a-II-a sansa la o viata buna.
Poate unii o sa spuna ca laud prea tare Australia, in special South Australia dar sincer, este uimitor. Poate sunt si alte locuri in lume unde este asa, poate chiar mai bine...dar eu o compar cu Romania pentru ca de acolo am plecat. Nu exista si nu o sa existe comparatie inre cele doua.
Nu noi suntem cu invers, Romania este... Asa trebuie sa fie intr-o tara.

Va pup si ne mai auzim.
O sa mai postez.



3 comentarii:

  1. Hai baietii ca se poate :) am mare incredere in voi :)

    Daca ar putea cineva s-o scoata la capat voi ati fii aceia ;)

    Va imbratisez cald dintr-un Bucuresti destul de rece

    Cristal

    RăspundețiȘtergere
  2. Bravo, fratilor! In sfarsit, dupa o luna in care ne-ati cam tinut cu gurile cascate in asteptarea vestilor picante, ati reusit sa ne inveseliti si sa ne ridicati moralul iar.
    Asteptam noi vesti cat mai curand si nu uitati ca suntem cu ochii pe voi ca pe butelie...

    RăspundețiȘtergere
  3. sunt curios de la ce se trage lenea asta..Eu am aceiasi problema pe propriu blog. Prefer sa ma uit pe blogurile altora in loc sa scriu pe al meu

    RăspundețiȘtergere