marți, 24 aprilie 2012

celalalt...una, alta (intamplari, da?)

   ...si dupa ce a trecut atata vreme de cand nu am mai scris ceva nou, tot refuz din lipsa de stare de spirit sa imi fac o autocritica si sa va scriu despre viata noastra de aici in ceea ce priveste munca si cum s-au asezat lucrurile...
   ...dar o sa va povestesc doua intamplari care arata ceea ce inseamna australia, si tampitii care o populam.

   Prima povestioara incepe cu biletele noastre de avion pentru plecare din Romania. Am zburat cu Taromul de la Bucuresti la Istanbul, de acolo cu Etihad pana la Sidney, prin Abu-Dhabi.
   Am totalizat un numar de 9000 si ceva de mile de zbor, ceea ce s-au transformat in 9000 si ceva de puncte de fidelitate al compania Etihad, echivalentul a 90 de AUD (dolari australieni).
   9000+ de puncte eu, 9000+ fratimiu'. Am hotarat sa comandam de acele puncte un iPod/iPhone Dock, o dracie d'aia de infigi telefonul in el, si iti reda muzica pe care o ai pe telefon. O jucarie frumoasa foc, cu telecomanda, cu sunet de inalta fidelitate, care si incarca telefonul...

   Am dat comanda online, iar jucaria a fost expediata din Manchester - Anglia, si a ajuns la noi, prin curierat TNT, in 5 zile. Si atunci au inceput problemele...nu mergea bine.
   Avea un defect, ceva, din fabrica sau de la transport, nu stim, cert este ca se auzea permanent in boxe un tiuit ca de televizor, foarte deranjant.
   Ne-am ingrozit: produs din Anglia, comandat prin companie arabeasca din Emirate, cu destinatia Australia! Cine dracu ne asigura noua garantia, cum returnam produsul, cui mai ales...cacat am zis, ne-am batut joc si de punctele alea de fidelitate...
   Dam un mail totusi la Etihad sa le spunem de problema, iar arabii trimit mai departe mailul catre englezi, care au cerut mai multe detalii: adresa exacta de livrare, titularul comenzii, data comenzii, seria produsului si defectele acuzate de noi.
   Dupa ce le-am trimis aceste informatii, ne trimite un mail nenea englezul prin care ne anunta ca ne trimit un produs nou, identic, care va fi verificat in prealabil sa functioneze corespunzator...
   Ni l-au trimis GRATIS, fara nici o taxa de expeditie, si mai ales FARA SA NE CEARA INAPOI PRODUSUL DEFECT, in ziua aia (a si ajuns deja la noi, totul petrecandu-se intr-un interval de o saptamana, cu tot cu sarbatorile pascale).
   Asta inseamna sa te numesti John - nu Ioan, resident in Australia, nu cetatean in Romania.

   A doua intamplare s-a petrecut azi.
   M-am dus la cumparaturi de una-alta, si m-am oprit sa bag niste benzina in Racheta Alba (masina noastra). La benzinarie, dupa ce am alimentat, imi iau cardul dupa mine (si atat, pt ca nu inchizi masina, sau ridici geamurile, pt ca nu se face aici asa ceva, e safe), si ma indrept, incet si fara griji, ca orice australian, spre nenea care urma sa-mi ia banii...
   Din spate, de la pompa de benzina vecina masinii mele, ma striga un nene pe la 60 de ani: hey mate! mate!...in continuare fara griji, tot incet, ma indrept spre geamul lui, sa ii aflu secretul.
   Mi-a spus ca tocmai a iesit din spital, si ca nu se simte prea bine, si ca ma roaga sa ii pun si lui benzina de 10 dolari, moment in care imi intinde o hartie de 50 de dolari, si ma roaga sa si platesc in locu lui, ca ii e foarte greu sa se dea jos din masina.
   Iau banii, ii alimentez lu' omu' masina, si ma duc sa platesc, dupa care i-am dus restul si chitanta.
   Mi-a multumit, si mi-a dorit un ANZAC Day* fericit!


   Asa e aici la tara, in Adelaide - Australia de Sud...

   V-am pupat!

*"Ziua ANZAC marchează aniversarea a primei mari acţiuni militare, in campania Gallipoli, in care s-au luptat forţele armate ale Australiei şi Noua Zeelandă în timpul Primului Război Mondial. Acronimul ANZAC vine de la Australia şi Noua Zeelandă Army Corps, a cărei soldaţi au fost cunoscut sub numele de Anzacs. Ziua ANZAC este una dintre cele mai importante sarbatori nationale, atât in Australia şi Noua Zeelandă, un exemplu rar de două ţări suverane care sarbatoresc in acelasi timp. Când a izbucnit războiul în 1914, Australia şi Noua Zeelandă au fost dominatii ale Imperiului Britanic pentru treisprezece şi, respectiv, şapte ani.
 
Campania Gallipoli: În 1915, soldatii Australiei şi Noua Zeelandă au facut parte dintr-o expeditie aliata care a fost detasata in Turcia pentru a captura Peninsula Gallipoli, în conformitate cu un plan de Winston Churchill pentru a deschide drumul spre Marea Neagră pentru flotele marine aliate. Obiectivul a fost de a captura Constantinopol, capitala Imperiului Otoman, care a fost un aliat al Germaniei în timpul războiului. Fortele ANZAC au aterizat la Gallipoli, la 25 aprilie, inyampinati de o rezistenţă acerbă din partea armatei otomane, comandată de către Mustafa Kemal (mai târziu cunoscut sub numele de Atatürk). Ceea ce a fost planificat ca o lovitură îndrăzneaţă de a ii scoate pe turci din război, a devenit rapid un impas, iar campania s-a târât pe timp de opt luni. La sfârşitul anului 1915, forţele aliate au fost evacuate după ce ambele părţi au suferit pierderi grele şi au îndurat greutăţi mari. Victimele aliate au inclus 21.255 din Marea Britanie, aproximativ 10.000 de soldaţi morţi din Franţa, din Australia 8,709, 2,721 din Noua Zeelandă, şi 1358 de la British India. Ştiri despre infrangerea de la Gallipoli au avut un impact profund asupra australienilor şi neozeelandezilor de acasa şi 25 aprilie a devenit rapid ziua în care au comemorat jertfa celor care au murit în război.
Deşi campania Gallipoli nu a reuşit să atingă obiectivele sale militare de capturare a Constantinopolului şi scoaterea Imperiul Otoman din război, acţiunile trupelor Australiei si Noua Zeelanda in timpul campaniei a lăsat moştenire intangibila si puternic: crearea a ceea ce a devenit cunoscut ca o "legenda ANZAC",  si care a devenit o parte importantă a identităţii naţionale în ambele ţări." - sursa Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Anzac_Day

2 comentarii:

  1. Cum bre, te cheama John? Nu Harry? Harry Potter, adicatelea?
    in alta ordine de idei: foarte tare filmul, very inspiring stories, abia asteptam sa ne cheme si pe noi John si Joan :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Tot atunci, la Gallipoli au disparut si doua companii britanice, in mod misterios. Alta era ideea: am comandat si eu ceva in State. Marfa nu mai venea, tipul de la vanzari mi-a spus ca trebuie sa ajunga in ziua X. In ziua X+1 am dat email ca nu a sosit marfa. Raspunsul in ziua X+2 a fost "Am trimis altul". In ziua X+2, spre final, am gasit la posta invitatia sa ridic marfa de la oficiul postal. Era cea trimisa cu prima expeditie. Rapido, am trimis email catre american informandu-l ca nu e cazul sa mai trimita alt produs. Raspunsul a fost ca deja a plecat marfa si ca nu e problema. Am replicat spunandu-i ca i-l pot retrimite pe al doilea sau, daca mai are o comanda in Ro, il pot trimite. Raspunsul a fost sustinut, pastreaza-le pe amandoua, nu este nicio problema, am spus ca vine in ziua X si nu a venit, ai dreptul sa il pastrezi... So, nu ma cheama John...

    RăspundețiȘtergere