miercuri, 9 noiembrie 2011

Can G urii...defapt este 1 (Little BRO`)

Uite ca am fost si la Belgrad...capitala Serbiei.

Drumul : Traseul selectat de noi a fost Bucuresti-Pitesti-Craiova-Dr.Tr.Severin (Vama Portile de Fier) - Donji Milanovac-Veliko Gradiste-Pozarevac-Belgrad.
Aproximativ 630 Km.

Calitatea drumului este buna in Romania si ceva mai proasta in Serbia.
Am invatat un lucru important, cand vezi un semn de avertizare in Serbia...sa il iei in considerare!!! Pe drumul de la granita pana in Veliko Gradiste sunt o gramada de semne care te avertizeaza de alunecari de teren. Vreau sa spun ca erau ditamai bolovanii de calcar in mijlocul drumului. Suficient de mari incat sa iti faci masina praf.

Orasul : Am ajuns in Belgrad undeva in jurul orei 9. Atentie, ei sunt cu 1 ora in urma noastra (09:00 la ei este 10:00 la noi). Ambasada este la etajul 8 al unei cladiri moderne si mari, care este defapt un fel de mini business center.
La parter au o banca, si o cafenea ieftina dar buna unde sa astepti ora de prezentare. Noi am ajuns cu mult mai devreme, asa ca intre timp am dat o fuga pana la catedrala Sf.Sava, care este o constructie impresionant de mare, dar neterminata. Poti sa intri si sa admiri domul imens, sa cumperi un suvenir si sa faci 1-2 poze, dar din pacate nu o sa vedeti picturi, detalii interioare sau alte elemente fiindca acum le fac.

Orasul este frumos, majoritatea caselor sunt noi si destul de mari. Doar blocurile de cate 20 de etaje sunt mai vechi si eu un aer comunist. Totul se datoreaza razboiului civil care, din cate am inteles eu, aporape ca a ras orasul de pe fata pamantul

Ambasada : Asa cum am spus mai sus, se afla la etajul 8 al unei cladiri moderne. La intrare trebuie sa prezinti pasaportul si sa spui la ce ora ai programarea, altfel nu intri. Dupa ce esti verificat te indruma catre lifturi.
Ca sa intri in ambasada, suni la o sonerie draguta si dupa ce se aude clichetul de deschidere, te apuci si tragi de o usa blindata, groasa cat 5 usi normale.
Ca la orice ambasada, iti lasi telefonul, cheile, maselele de fier si placile de fier din cap la intrare...si treci printr-un detector de metale, care indiferent ce ai pe tine...el bipaie cu toti decibelii lui.
Intri in sala de asteptate si iei un cur de loc si astepti sa fii strigat.
Te duci la ghiseu, lasi pasaportul si scrisoarea de notificare (Grant Letter) si astepti undeva la 15-20 min.


Viza : Viza este o eticheta draguta, care nu are pe ea 2 cangurii....ci un cangur si un emu (Pasarea).
Pe ea sunt trecute detaliile vizei si locul unde a fost pusa, data de intrare si valabilitatea.
Pentru cei care au fost in sutiatia mea...te usurezi pe pasaportul vechi. Eu m-am dus cu ambele dar viza a fost pusa in cel nou. Pe cel vechi l-a aruncat in tavita si a spus "You don`t need this one...!".

Diverse: Desii nu sunt in UE, majoritatea accepta si Euro. Tara este ieftina si ca sa va faceti o idee... cafea mare 170 Dinari, Tigari 140 Dinari, ceai cald, 90 Dinari. Cursul este de 1 Euro = 100 Dinari (aprox).
Noi am mancat, 4 persoane, cu 80 Euro...dar am mancat frate...mult si bun. Cate o portie de friptura cu garnitura si salata, paine facuta pe loc, bere, cafea si suc...etc.


That is all... for now.

PS by celelalt: ...asta micu', al meu frate, nici n-a plecat bine din romania ca a si uitat cum se scrie corect in romana "Canguri" , nu "Canuri"! :-)))) asa ca am fost nevoit sa intervin providential si sa corectez terifianta greseala...




4 comentarii:

  1. Salut,
    poate ca nu se intelege din formularea pe care am facut-o pe emigrare.info, dar mesajul era pt tine.(BigBro')

    p.s. mult succes in Adelaide...cred ca dupa 1-2 ani nu o sa mai vrei agitatia din Syd. sau Mel. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. ...deci vrei sa te duci in orasul lui Cameron:)...sigur o sa comenteze ceva!

    RăspundețiȘtergere
  3. ...nu cred, ca nu-s IT-ist! :-) iar cu arhitectii ce sa aiba?! :-)

    RăspundețiȘtergere
  4. adam adrian mircea11 aprilie 2012 la 09:57

    salutae eu o sa aplic la viza cu firma sincronicity one ma costa intre 5000 si 7000 de euro prefer sa merg pe mana lor umble ei pt tot felu,ce m-ar interesa pe mine e ca am calificare de masinist utilaje cale si terasamente dar nu am experienta liceu terminat cu calif tehnician prelucrari mecanice facultate inceputa dar neterminata a mea sotia este agent securitate cu 7 ani si atestat dar nu stie engleza.eu vb engleza fluent scris citit

    RăspundețiȘtergere