joi, 28 iulie 2011

celalalt...aplicatia online pt VIZA

   Am avut surpriza sa aflu ca aplicantii care folosesc un agent de emigrare (un fel de avocati care te reprezinta pe toata durata procesului de emigrare, care iti iau o gramada de bani, si care fac jumatate din treaba ta) nu au acces la pagina online de status a vizei. Nu ca ar fi interzis sau ceva, pur si simplu nu cunosc datele de logare, si drept urmare nu au vazut niciodata cum ara o asemenea aplicatie.
   Deasemenea, in felul asta o sa vedeti pasii pe care i-am urmat, si cat timp a trecut de la unul la altul.

   Tot procesul de emigrare a inceput mult mai devreme, si mai exact in Noiembrie 2009, cand am inceput sa adun actele si sa le traduc pentru echivalarea studiilor, echivalare pe care am primit-o in Ianuarie 2010.
   In Februarie 2010 am sustinut testul de limba engleza IELTS, iar rezultatele le-am primit in Martie 2010.
   In Martie 2010 am aplicat online pentru sponsorizare din partea statului Australia de Sud (SA), pe care am primit-o in Mai 2010. Aceasta sponsorizare teoretic ar fi trebuit sa reduca timpul de asteptare pentru procesarea vizei (lucru care nu s-a intamplat deoarece schimbarile legislative de la 1 Iulie 2010 cat si cele din 1 Iulie 2011 m-au coborat in topul prioritatilor), dar sa ma si ajute la punctaj pentru ca eram la limita cu punctele si nu am vrut sa risc nimic.
   Pe 2 Iulie 2010 am avut toate documentele necesare si banii de taxa (la data respectiva 2575 AUD = 1900 EUR), astfel incepand perioada oficiala de asteptare a finalizarii aplicatiei de VIZA.




..."a log time to complete"...

Un comentariu:

  1. ai uitat de schimbarile din 23 septembrie 2009.

    dar ce sa zic, bafta cu viza. nu prea inteleg eu de ce naiba te-au amanat aiurea ...

    RăspundețiȘtergere